Friday, May 6, 2016

Naar Elsloo

De route begint gelijk goed met een steile klim in Mesch, moet hier ff aan wennen. Maar na een paar honderd meter en de juiste versnelling zit het ritme erin. Na een paar klimmetjes is het voornamelijk dalen, goede remmmen is hier noodzakelijk. De route verloopt over verharde wegen met af en toe een stukje onverhard.

Bospad voor schaapsput Oud Valkenburg.
Door de felle zon is de routeplanner op de telefoon niet altijd goed te lezen, gelukig heb ik een spiekbriefje in mijn achterzak waardoor ik bijna niet verkeerd rij. Onderweg nog ff een bakje koffie + vlaai voor € 3,50. Hierbij wordt een klein glaasje advocaat met slagroom geserveerd, nooit eerder meegemaakt, lijk wel een oud wijf. Op de dijk richting eerste overnachting in Elsloo op tijd de afslag naar beneden genomen (met dank aan collega Hero), ze zijn hier met de dijk bezig. Na vandaag 80 km gefietst te hebben (waarvan 40 km fietserpad) ben ik rond 17:00 bij kasteel Elsloo voor de overnachting. Er is vanavond een bruiloft en ik rij achter het bruidspaar in open sportauto de oprijlaan op. De fiets kan gestald worden in een afgeloten garage. Het terras zit bomvol, maar ik mag aanschuiven aan het tafeltje bij 2 andere MAMIL (middle aged man in lycra). Zij hebben er een rondje Elsloo opzitten van 90 km, fietsen schept toch een band. De fanfare begint te spelen en de stemming zit er gelijk goed in. Straks restaurant zoeken in Elsloo en morgen richting Grubbenvorst.

2 comments:

hero said...

Hee die Jan,

Fijne cultuurbarbaar, dat noemen we een koffie compleet (krijg je op meerdere plekken vooral in het zuiden). Probeer maar eens in het centrum van Gennep, daar kregen wij de koffie ook zo geserveerd.
Lekker weertje had je in ieder geval wel, en ook nog eens de wind in de rug! Fiets ze morgen.

Hero

Diny said...

Hi Jan, wat heb je een mazzel zeg. Mooie route, lekker weer en ook heerlijke terrasjes dus. Liefs van het thuisfront. Succes vandaag en morgen ��