Saturday, May 7, 2016

Naar Grubbenvorst

Na een goed ontbijt met ietwat te slappe koffie vertrek ik rond 9:15 vanuit Kasteel Elsloo, in Elsloo gelijk een klim van de buitencategorie op een klinkerweg die niet zou misstaan in een Belgische klassieker. Lekker voor de koude spieren. Kom door plaatsen waarvan ik het bestaan niet wist (Urmond, Obbicht, Grevenbricht). Om 10:30 steek ik bij Maaseik de maas over en fiets een stuk door Belgie. Bij cafe De Sjeiven Dörpel een kop koffie. Bij Thorn fiets ik weer de grens over. Volgens de MAMILS van gisteravond moest ik hier beslist een pannenkoek eten, om 11:30 heb ik hier nog geen trek in en fiets door.
Als zünnige Grönninger heb ik natuurlijk extra broodjes gesmeerd vanochtend 😀

Thorn ziet eruit als een middeleeuws stadje vanwege de met maaskeien geplaveide straten en zijn witgekalkte huizen. De huizen zijn ter verdoezeling witgekalkt.


De GPX route is wel aan een update toe, een paar keer moet ik omrijden omdat de weg niet meer bestaat of aangepast is. De GPX route klopt ook niet helemaal met de routebeschrijving in het boekje. Ook zijn ze lekker met wegwerkzaamheden bezig, precies op mijn route natuurlijk.

No comments: