Saturday, July 9, 2016

2e Weekend Fietserpad

2e weekend fietserpad is gepland op 15, 16 en 17 juli, etappe schema is gemaakt en overnachtingen zijn geboekt. Na ervaring van het eerste weekend zijn de etappes iets verlengd naar ongeveer 100 km per dag. Ook heb ik een fietsnavigatie aangeschaft, de Garmin Edge 810.
Met de fietsnavigatie heb ik al enkele toeristische routes in de provincie gereden, ervaringen zijn positief. Route wordt duidelijk aangegeven zodat ik niet of nauwelijks hoef te stoppen en te zoeken naar de juiste afslag.

Route schema:

Dag 1 

  • Op de fiets van woonplaats naar trein station Groningen 27 km
  • Met de trein naar Nijmegen en van station Nijmegen naar Keizer Traianusplein waar de route start. (1.5 km)
  • Vandaar naar  Bredevoort (75 km)

Dag 2 

  • Bredevoort naar Ootmarsum (106 km)

Dag 3 

  • Ootmarsum naar Anderen (109 km)
  • Fietsen van Anderen naar huis (21 km)
Totaal dit 2e weekend zo'n 340 km fietsen waarvan 290 fietserpad.


Daarna heb ik nog 1 etappe te gaan van Anderen naar Pieterburen, deze kan op 1 dag worden gereden in een nader te bepalen weekend. (63 km)

1 comment:

Diny said...

Veel plezier vandaag, fietsen met een heerlijk zonnetje. Tenminste In Nijmegen ook, ga ik vanuit. Groetjes uit Veendam !