Sunday, May 14, 2017

Van Wageningen naar Asperen

Geslapen en ontbeten bij B&B De Willemshoeve, mooie verbouwde boerderij tussen Wageningen en Bennekom. Veel gasten die hier logeren komen voor de universiteit van Wageningen. Bij de receptie hangt een wereld kaart met allemaal naalden zodat je kunt zien waar de gasten vandaan komen.
Er is ook een Nederlandse kaart waar ik na afrekenen een naald mag plaatsen. (foto's Willemhoeve rechts)
De tocht gaat vandaag over kronkelende dijkjes die in trek zijn bij wielrenners en motorrijders.
Nadat ik bij Rhenen de Neder-Rijn ben overgestoken veel open stukken met weilanden en tegenwind, niet het mooiste stukje voor vandaag.
Bij Rijswijk het Amsterdam-Rijn kanaal overgestoken richting Oranje stad Buren, een van de meest bezochte plaatsen in de Betuwe en geboorte stad van Anna van Buren (vrouw van Willem van Oranje) In Buren het Oranje museum en een mooie stadspoort (foto's links boven)

De tocht eindigt vandaag in Asperen waar ik vervolgens naar Leerdam fiets om op de trein te stappen, althans dat was de bedoeling. In Leerdam is het station gesloten, er rijden bussen. Aangezien ik verwacht dat mij fiets niet in de bus meegenomen kan worden fiets ik naar station Geldermalsen, die extra 15 km kunnen er nog wel van af.
Vandaag een toeristische route met goede fietspaden en veel gelegenheden voor een koffie of lunch stop.
Dit weekend ongeveer 400 km gefietst en de provincies Drenthe, Friesland, Overijssel, Flevoland, Gelderland en Utrecht aangedaan. Nog 3 provincies te gaan.


No comments: